Vraag & antwoord
Opzeggen
Voor het sluiten van uw rekening belt u met de medewerkers van de afdeling klantenservice via 073 - 645 9917. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 9.00 tot 17.30 uur. Onze medewerkers vertellen u wat het volledig uitstaand saldo op uw rekening is en helpen u bij het sluiten van uw rekening en eventuele verdere vragen. Indien van toepassing, sturen zij u een brief met meer informatie.
Wat staat er in de brief die u ontvangt als u uw rekening sluit?
- Is uw uitstaand saldo nul euro en was uw laatste incasso 56 dagen geleden? Dan staat in deze brief dat wij uw rekening hebben gesloten en dat uw volledig uitstaand saldo is afgelost. Ook bevestigen wij in deze brief dat wij u hebben afgemeld bij Bureau Krediet Registratie (BKR).
- Hebt u nog een uitstaand saldo? Dan staat in de brief hoe u deze kunt inlossen. Is het saldo ingelost? U ontvangt daarna nog een brief op het moment dat wij uw rekening sluiten en afmelden bij BKR.
Storneertermijn van 56 dagen
Bij het sluiten van een rekening houden wij altijd rekening met de wettelijke storneertermijn van 56 dagen. Dit betekent dat wij uw rekening pas kunnen sluiten als het saldo nul is en de laatste incasso 56 dagen geleden heeft plaatsgevonden.
U hebt ons gevraagd om uw rekening te sluiten. Is uw uitstaand saldo nul euro en was uw laatste incasso 56 dagen geleden? U ontvangt dan van PrimeLine een brief dat wij uw rekening hebben gesloten en dat uw volledig uitstaand saldo is afgelost. In deze brief bevestigen wij ook dat wij u hebben afgemeld bij Bureau Krediet Registratie (BKR).
Volgens de richtlijnen van BKR blijft het afgemelde krediet nog vijf jaar zichtbaar in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI). Hier staat dan wel een einddatum bij. Het is dus te zien dat u de lening op dat moment niet meer hebt.
U ontvangt van ons bevestigingsbrief als wij uw krediet hebben afgemeld bij Bureau Krediet Registratie (BKR).
Als u dat wilt, kunt u zelf een overzicht van BKR-registraties opvragen.
U wilt de Juridische Helpdesk annuleren? Neem dan contact op met de afdeling klantenservice. Onze medewerkers staan u graag te woord van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.30 uur. Telefoonnummer 073 - 645 9917.
De Juridische Helpdesk heeft een looptijd van één jaar en wordt elk jaar automatisch stilzwijgend verlengd op de vervaldatum. U kunt de Helpdesk voor het komende jaar opzeggen tot één maand voor de vervaldatum.
U wilt het Privé Protectieplan (beschermingsbijdrage) annuleren? Neem dan contact op met de afdeling klantenservice. Onze medewerkers staan u graag te woord van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.30 uur. Telefoonnummer 073 - 645 9917.
Het Privé Protectieplan heeft een looptijd van één jaar en wordt elk jaar automatisch stilzwijgend verlengd op de vervaldatum. U kunt het Privé Protectieplan voor het komende jaar opzeggen tot twee maanden voor de vervaldatum.